۲۱ اخلالگر نظام ارزی بازار طلا و ارز با تلاش و هوشیاری نیروی انتظامی مشهد دستگیر شدند و حساب‌های بانکی ۳۱ نفر هم مسدود شد.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: افرادی خاص از جمله اتباع بیگانه در بازار طلا و ارز مشهد با تشکیل اتاق‌های مجازی در تلگرام، واتساپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی اقدام به معاملات غیرقانونی فردایی (خرید و فروش طلای کاغذی) و ارز می‌کردند. از آنجا که این معامله‌ها باعث ایجاد نوسانات شدید قیمتی در نظام اقتصادی کشور از جمله در بحث طلا و ارز می‌شود، مراتب در دستور کار کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی قرار گرفت.
 
سردار محمدکاظم تقوی افزود: ابتدا اتاق‌های معاملاتی فردایی طلا و ارز که در فضای مجازی به صورت غیرقانونی، غیرواقعی و صوری اقدام به خرید و فروش طلای آبشده و قاچاق ارز می‌کردند، رصد و پایش و مشخص شد برخی از این افراد که از صنف بنکداران طلا یا صراف هستند، در یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد فعالیت دارند. در اصلی‌ترین پرونده یک شاکی ۴۷ میلیارد تومان و دومین مالباخته ۴۵۰۰ گرم طلا از دست داده بودند. در این پرونده ابتدا یک طلافروش و یک تبعه خارجی بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در ادامه حساب ۳۱ نفر از مرتبطین موضوع با ۱۰ میلیارد تومان موجودی مسدود و در بررسی تراکنش حساب‌ها از ابتدای سال هزار میلیارد تومان فعالیت مالی عمدتا مربوط به معاملات فردایی طلا و ارز کشف شد. دستگیری ۲۰ نفر، تعطیلی یک طلافروشی، توقیف ۱۱۴۴۰ گرم طلا و کشف حدود هزار میلیارد تومان فعالیت مالی مشکوک از دیگر اقدام‌ها بود. در تحقیق از برخی متهمان مشخص شد ریشه برخی وجوهِ هیچ ارتباطی به معامله طلا ندارد و این افراد صرفا در امر خرید و فروش ارز خارج از نظام بانکی و صرافی‌های مجاز فعال هستند.

کد خبر 577159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha